INTEGRATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN SCHOOL CLASS COUNCILS
a state of the art
DOI:
https://doi.org/10.22196/rp.v27.8109Keywords:
Tecnologias Digitais, Conselho de Classe, Inovação EducacionalAbstract
This article presents a state-of-the-art review that aims to understand the use of digital technologies for conducting School Class Councils. The research is based on an analysis of academic works available in the CAPES Theses and Dissertations Catalog, published between 2013 and 2023. The study investigated the integration of digital technologies into Class Councils, seeking to identify patterns, gaps, and new perspectives to enhance educational practices. The adopted methodology includes content analysis, following Laurence Bardin’s (2016) categorical technique. The results indicate that adopting digital technologies can mitigate barriers to student participation, foster collaboration among council members, and introduce innovative practices. Furthermore, the scarcity of academic publications on the topic stands out, underscoring the need for further research. This study contributes to the development of strategies that promote a more efficient and higher-quality integration of technology in the school environment, benefiting teachers, administrators, and scholars in future research and educational practice.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line no Portal de Periódicos da Unochapecó. Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A revista permite que o autor detenha os direitos autorais sem restrições, desde que contate a revista sempre que desejar republicar o artigo.
Do ponto de vista do Creative Commons, a Revista Pedagógica é de acesso aberto e irrestrito, porém não permitindo adaptações nos artigos, nem o uso comercial. Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.








