O NÚCLEO CENTRAL DAS REPRESENTAÇÕES SOCIAIS DE ENSINO MÉDIO CONSTRUÍDAS POR LICENCIANDOS/AS EM FÍSICA E MATEMÁTICA: um estudo comparativo
DOI:
https://doi.org/10.22196/rp.v22i0.5722Keywords:
Ensino Médio, Licenciandos, Física, Matemática, Representações sociaisAbstract
The Federal Government reformed high school in Brazil. In this article, we aim to comparatively analyze the central core of social representations of high school built by undergraduate physics and mathematics students at IFPE - campus Pesqueira. References were made on Secondary Education, authors such as: Kuenzer (2000), Rodrigues (2012) and Silva and Scheibe (2017). The Theory of Social Representations and the structural approach are the references. The study is of a qualitative nature. 40 undergraduate students participated, 20 from each course. As a collection procedure, we used a Central Nucleus Test. For the analysis, we had the support of the Content Analysis Technique. The results pointed to the same representation, since the central nuclei are identical. They represent High School as an educational stage that has the teacher and the student as protagonists, and enables training that will determine the academic, social, ethical and professional future.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Estou ciente de que, em sendo aprovado, a publicação do artigo será no formato on-line no Portal de Periódicos da Unochapecó. Também tenho ciência de que há autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
A revista permite que o autor detenha os direitos autorais sem restrições, desde que contate a revista sempre que desejar republicar o artigo.
Do ponto de vista do Creative Commons, a Revista Pedagógica é de acesso aberto e irrestrito, porém não permitindo adaptações nos artigos, nem o uso comercial. Atribuição-NãoComercial-SemDerivações 4.0 Internacional.








